رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه موسوم به نطق وحدت یک دلیل و بهانه تازه برای ترور سردار قاسم سلیمانی تراشید و ژنرال بلندپایه ایرانی را مسئول مرگ یک سرباز آمریکایی در ۱۲ سال پیش معرفی کرد.

نطق وحدت ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دانلد ترامپ یک روز پیش از تصمیم‌گیری نهایی سنا درباره محاکمه استیضاح خود به مجلس نمایندگان آمریکا رفت و در جمع نمایندگان و سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه سومین سخنرانی سالانه خود را انجام داد. او در این جلسه بخشی از سخنان خود را به ایران و سپهبد شهید سلیمانی اختصاص داد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به همسر و فرزند یکی از نظامیان آمریکایی کشته‌شده در عراق در سال ۲۰۰۸ و «تروریست خونخوار» خواندن سردار شهید سلیمانی گفت: «مسئول کشته‌شدن سرباز کریستوفر هیک قاسم سلیمانی بود که بمب‌های کنار جاده را در اختیار عراقی‌ها گذاشت تا هیک به قتل برسد. سلیمانی هزاران نفر از سربازان ارتش آمریکا را در عراق کشت یا زخمی کرد و به همین دلیل بود که ارتش آمریکا ماه گذشته به دستور من او را در عراق به قتل رساند.»

ترامپ در عین حال بدون اشاره به موشک‌هایی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد خورد، باز هم از کنار تلفات این حمله سنگین گذشت و مدعی شد کسی نمی‌تواند از عدالت آمریکایی بگریزد. او این سخنان را در شرایطی بر زبان آورد که برخی از نمایندگان دموکرات در اعتراض به حرف‌هایش از جلسه سخنرانی بیرون رفته بودند و عده‌ای دیگر هم مدام به او اعتراض می‌کردند.

از مهم‌ترین نکته‌های جلسه سومین نطق وحدت ترامپ، اعتراف ابتدایی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود. نانسی پلوسی پیش از آغاز سخنان رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد از ماه اکتبر (حدود چهار ماه پیش) با ترامپ حرف نزده و البته رئیس جمهوری آمریکا هم دستی را که پلوسی به نشانه سلام و دوستی دراز کرده بود، پس زد. رئیس دموکرات مجلس نمایندگان هم در عوض در پایان جلسه نسخه‌ای از متن سخنرانی ترامپ را پاره کرد.

وقتی نوبت به گزارش عملکرد در حوزه برنامه بهداشت و سلامت رسید، ترامپ مدعی شد برخی می‌خواهند برنامه بهداشت او را نابود کنند. در این لحظه، نمایندگان دموکرات با فریاد زدن واژه «تو» مستقیم اعلام کردند که ترامپ مسئول نابود شدن این برنامه است. صدای خنده دموکرات‌ها هنگام سخن گفتن رئیس جمهوری آمریکا درباره راه‌اندازی و مدیریت چند شرکت بزرگ داروسازی هم به گوش می‌رسید.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بلادرنگ پس از پایان نطق وحدت ترامپ برخی آمارهای او را به چالش کشید. شغل‌هایی که ایجادشده، کشیدن حدود ۱۶۰ کیلومتر دیوار مرزی با مکزیک، مقام اول ایالات متحده در تولید انرژی در جهان و چند نکته کلیدی دیگر بحث‌هایی بود که ترامپ مطرح کرد و با واکنش نمایندگان دموکرات، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی مواجه شد.

کد خبر 482560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    12 0
    سردار سلیمانی که پیش خدا و رسول و جدش امام حسین است. ولی این نادان فکر می کند سردار مرده است.
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    7 0
    ترامپ كثيف
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    8 1
    ترامپ فقط حرف زور میفهمه. خودخواه، از خود راضی، کثیف ضد بشر تروریست
  • DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    5 5
    حالا باز بگویید اوباما با ترامپ یکیست
  • مریم RO ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    10 1
    نه به مذاکره با آمریکا و اروپا
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    8 1
    ترامپ دیوانه است او را بستری کنید.